Tuesday, January 19, 2010

Berduka Tuk Kehilafanmu

sudah terlalu lama menunggu,
merasa terbuai oleh mimpi,
baru sekarang aku tersadar,
memikirkan apa yang terjadi,

manusia sekeliling ku selalu berkata,
sesuatu yang tidak kena pada diri nya,
tetapi aku hanya tersenyum dan berkata,
aku lebih tahu siapa dirinya,

bagiku dialah intan permata,
bagiku dialah segala-galanya,
membuat aku lupa pada dunia,
membuat aku lupa pada yang Esa,

aku tenggelam dalam mimpi indah,
mimpi yang hanyalah sementara,
mimpi yang membuatkan aku parah,
mimpi yang akhirnya memakan jiwa,

aku tenggelam dalam cinta ciptaanku,
cinta yang terjadi atas dasar simpati,
kerana dia yang menjadi harapanku,
kerana aku bukan manusia yang di ingini,

aku tahu apa yang terjadi,
membuat aku sedar kembali,
salah silap ku ingat kembali,
memikir cara membaiki diri,

mungkin kini sudah terlambat,
kau simpan dia dibalik media genggamanmu,
cinta dan cita kini tlah tersumbat,
kiini aku harus menerima kehilafanmu.

No comments: